måndag 21 september 2009

Det gränslösa i "Blommor och bin"

Jag är med i föreningen Gränslöst. Det är en trevlig grupp konstnärer av olika slag.
Gränslöst ska ha en utställning på Gröna Galleriet i Karlstad i oktober. Jag har anmält att jag ska delta i utställningen. Det ska bli kul. För att ge utställningen en röd tråd har medlemmarna i föreningen enats om temat "Blommor och bin".
Jag har aldrig provat att göra bilder på ett tema på det här sättet förut. Det lät inte så svårt. Jag började med en bild av blommor och bin, målade över bina, fortsatte med en med blommor och sedan...andra blommor.
Jag hoppas att någon annan har snöat in på bin.

2 kommentarer:

  1. gillar den röd/gråa bäst.. kul att du börjat..och att du anmälde dig.. själv gör jag inga bin.. bara blommor och fula gubbar :)

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att hitta rätt ton. Antingen blir det pekoral eller också blir det propaganda. Jag måste nog hitta en tredje väg. Mönster? Kanske bara bin? Din variant ser lovande ut hursomhelst;)

    SvaraRadera