måndag 26 oktober 2009

Den eller den?

Idag ska jag lämna in bilder till en jurybedömd utställning. Vi får lämna in 2-4 bilder. Det är svårt att välja. Jag vill lämna in 24 bilder i stället och låta juryn välja ut 2-4. Nu lämnar jag 4 bilder och får kanske inte med någon på utställningen. Det känns mest spännande att se om mina bilder platsar eller ej.
4 bilder kan bli en i varje teknik: äggoljetempera, tusch, blyerts, akryl eller en serie i samma stil och teknik. Jag tog jag hjälp av en nära vän när jag skulle välja bilder. Vi kom fram till att en serie bilder skulle ge en mer entydig bild av mitt bildspråk. Vi valde Tvilling-bildserien. Det kändes rätt självklart. Bilderna är bildar en tydlig serie.
Jag har 7 tvillingbilder. Vi skulle välja 4. Vi valde 4. Jag vill ha med en till. Nu funderar jag på om jag ska byta ut en av de 4 mot den femte.
Min favorit, den femte bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar