söndag 22 november 2009

Det där med storleken

Jag har sett foton av den här skulpturen i DN senaste tiden:
Jag har fastnat mer och mer för den.
Jag tycker den stora figurens ansiktsuttryck är så härligt. Han(?) är verkligen missnöjd med utväxten. Min fantasi spinner iväg i historier om när den stora märkte att det växte ut en mindre längst fram på snabeln. Och vad som händer när utväxten får en utväxt...
...och det mest skrämmande: Var den stora en vanlig människa från början?
Jag föreställde mig att skulpturen är ganska liten. Jag föreställde mig att den storas skalle var stor som en fotboll.
Men igår hittade jag det här fotot från Bonniers Konsthall:
Nu har jag köpt en tågbiljett till Stockholm. Den här Alephen måste jag se!

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker alephen ser lite obekväm ut av utväxten?!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. hej ! ja storleken tycks ju inte ha varken större eller mindre betydelse ändå så blir man lika frustread varje gång som det är + eller - mvh j

    SvaraRadera