torsdag 28 januari 2010

Lilla mormor

Jag fick ett MMS idag. Någon släkting har fotograferat min mormor.
För mig är det något rörande över fotot. Jag har tittat på det många gånger under dagen.
Min lilla mormor med sin katt i en säng. Hon är så söt. Hon ser lugn och nöjd ut.
Bilden är tagen så att hon är lätt förvrängd perspektiviskt. Det känns som om hon tittar ner på betraktaren, lite som en ängel i en 1500-talsmålning.
Jag kunde inte låta bli att göra en skiss där jag frilade henne från bakgrunden.
Min lilla mormor och hennes välsignade katt.

3 kommentarer:

  1. Fin. Hoppas du kommer att göra mer på det temat.

    SvaraRadera
  2. sludigt, du har ju gjort en massa sovbilder och djurbilder.. den här är ju som en förlägning av de tankarna. Gillar bilden.

    SvaraRadera
  3. ...men jag skulle ju bli landskapsmålare!? Sludigt. Riktigt sludigt.
    En vecka till - sedan är jag i ateljéen igen;). Då får vi se vad som händer med mina skisser.

    SvaraRadera