tisdag 20 april 2010

Fult på ett meditativt vis

Jag vill hitta sätt att göra landskap som inte är så verkliga. Jag vill lösa upp och röra till. Jag vill bygga landskapen av vackra delar som inte riktigt hänger ihop.
När jag gjorde den vänstra halvan, för någon månad sedan tyckte jag att jag hade hittat det. Nu har jag fortsatt... åt höger. Jag tänker mig att det ska bli en sammanhängande bild.





Det blev fult på ett ganska behagligt sätt.
Det är inte klart. Jag måste få liv i färgerna i den högra delen.

4 kommentarer:

  1. Hej, är detta två stora dukar bredvid varandra eller? Är det du beskriver ett nytt sätt att tackla landskapsmålning på från din sida?

    SvaraRadera
  2. De är 100x70 vardera. Jag har ju berättat om behovet av stora format förut. Det här är det mest hanterbara sättet för mig. Jag tänker mig att de ska både hålla i sig själva och funka tillsammans. Alltså en bit kvar att gå.;)
    Jag försöker jobba lite mindre "duktigt" med de här bilderna, strunta lite i allt jag kan om perspektiv och komposition.

    SvaraRadera
  3. Ok, tack för förklaringen. Då lurade mig inte ögat.

    SvaraRadera
  4. får jag ge ett kanske helt skogstokigt förslag? kanske måla en i varma färger och en i kalla?

    SvaraRadera