tisdag 21 september 2010

Politiskt eller bara behaglig?

Jag närmar mig vernissagedatum långsamt. Jag har ett svårt val kvar att göra. Ska jag vara politisk eller inte?


Jag har beskrivit tanken med bilderna ytligt i tidigare inlägg (TRYCK). Hela tanken om att sova för att slippa delta i verkligheten dök upp för länge sedan. Nu har jag - om jag vill - möjlighet att "tala fritt". Jag kan göra min utställning till ett tydligt ställningstagande. Problemet i så fall är att bilderna är så öppna att det krävs ett tillägg för att sätta fingret på den punkten, något som förtydligar min åsikt. Som utställningen är nu, kan ingen, som inte vet vad den söker se det jag ville säga. Jag vill inte berätta exakt vad det handlar om eftersom jag inte har bestämt om jag ska vara politisk eller bara behaglig. 
Bilderna klarar sig utan ställningstagandet. Klarar jag mig utan att säga det jag vill när det har varit en så viktig del av arbetet för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar