onsdag 6 oktober 2010

Ljud?

På biblioteket i Sunne finns två kunniga och mycket trevliga utställningstekniker, Lennart och Joy. Idag bestämde vi hur bilderna ska hänga. Nu har jag lämnat mina bilder hos dem. Lennart och Joy fixar upphängningen. Det känns tryggt. Samtidigt känns det väldigt tomt i ateljén.

















Jag har bestämt mig för att inte göra någon installation. Däremot funderar jag på någon form av ljud. Jag har två alternativ: en klocka som tickar, men väldigt sällan och går väldigt långsamt eller en gammal skiva med med Ewa Dahlgren, "Jag vill se min älskade komma från det vilda". Jag har usel musiksmak. Jag letar efter lugn, upprepande, gärna lite osvensk musik.
Ge mig gärna förslag.

4 kommentarer:

  1. Chansar och tipsar om Ebba Forsberg - http://www.youtube.com/watch?v=ptkIWfYyqmU&feature=related

    SvaraRadera
  2. http://open.spotify.com/track/6V94l54WJt876r5YPocZ7M

    Kanske för vackert? Jag lämnar den på Fejjan också.

    Nilla

    SvaraRadera
  3. lotta. Om du verkligen är på jakt efter lugn musik (kanske sent av mig att nämna nu - men för framtiden månne? ) så ska du ge dig på Sigur Rós! Isländskt härligt flum med stor variation. Hoppípolla som är jättehärligt pulsig eller all alright som är lugngosig liksom. Lycka till /kanske din framtida krokimodell Sarah

    SvaraRadera