söndag 24 april 2011

Övre Frykens Konstrunda

Två av de tre dagarna av Övre Frykens Konstrunda har gått. Jag har haft otroligt många besökare(nästan 300!). Dessutom är alla besökare trevliga, nyfikna och positiva människor. Vi verkar ha ett stort upptagningsområde - jag har haft besök både från Oslo, Malmö och Vänersborg. Tänk att man åker så långt för att se värmländsk konst! Jag har också haft besök av många Sunnebor, som jag aldrig har träffat innan. Det är så roligt att Sunnebor har möjlighet att spontant titta in på en eller två eller tre konstutställningar på väg mellan ICA och hemmet.

Såld idag(lite felaktiga färger här).


Det har varit tolv timmar fyllda av roliga möten och samtal.
Den oftast återkommande dialogen är:
Besökaren: -Var finns prislistan?
Jag: -Jag har ingen. Fråga mig direkt i stället!
Den vanligaste reaktionen är förvåning och sedan ett längre samtal om någon av bilderna som besökaren är nyfiken på. Besökaren får svar på sina frågor, som ofta egentligen inte bara handlar om priset eller namnet på bilden. För mig är det en underbar möjlighet att få prata med så många om mina bilder. Jag får veta så mycket om vad betraktaren uppfattar av allt det som jag har velat berätta med bilderna.

Det är en stor förmån att kunna vara på plats hela tiden. Jag kommer nog att börja fundera på nya visningskoncept, som att hålla öppet bara när jag kan vara på plats eller att välja kortare intensiva perioder för mina utställningar. Prislistan är nog ändå ett bra verktyg i många lägen också. Någon kund kanske är blygare än jag och låter bli att fråga.

Imorgon kör jag sista dagen av Övre Frykens Konstrunda. Öppet 12-18. Mycket prat. Roligt.
... och en artikel att läsa åtminstone de sista raderna i(TRYCK)

2 kommentarer:

  1. Hittade in på din sida i dag och det är jag glad för, gillar dina bilder och dina tankar kring konst. Kika gärna in på min blogg. Hälsningar Carola

    www.carolaspenseldrag.blogspot.com

    SvaraRadera