lördag 28 maj 2011

Kroki hos Ellinor Henriksson

Igår och idag har jag haft förmånen att teckna världens finaste krokimodell hos underbara Ellinor Henriksson mitt ute i Finnskogen.
Ellinor är en mycket skicklig tecknare med sin alldeles egna handstil. Hon gör också spännande måleri. Den här gången var hon vår teckningslärare. Ellinor har skrivit en inspirerande och mycket vacker bok om att teckna kroki. Den heter "Ett ögonblick Inspirationsbok för kropp och kroki". Besök Ellinors hemsida(TRYCK) för att få veta mer om den.

Jag hade nog tänkt mig att jag skulle teckna massor av teckningar på det papper jag ville, med den krita jag ville och med den hand jag ville.
Nu visade det sig att Ellinor hade ett fullmatat program med olika sätt att teckna för båda dagarna. Det tog emot först, men jag kan erkänna att de där övningarna tog mig längre än jag har klivit på länge.
Här är några exempel på hur det blev. Som vanligt ser jag inte krokierna som färdiga bilder. De är övningar och skisser, som jag kanske kommer att använda i framtiden.

 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar