fredag 12 november 2010

Färgmatchning

Jag har hört många konstnärer göra narr av kunder som vill köpa bilder som matchar soffan. De gör det självklart inte när kunderna hör på, men de gör det. 
Det är ju lite kränkande att inse att ens hårda slit med komposition, motivval, skuggor och linjer minimeras till att vara en matchande ton i färgskalan hemma hos kunden - en inredningsdetalj. 
De flesta konstnärer säljer nog ändå sina bilder till sådana kunder också. Pengar är en bra sak för en konstnär.


Nu har jag hängt upp min "BORTA"-utställning hemma i salen. Jag fick plats med nästan alla bilder. 
Jag kommer kanske visa hela utställningen här på bloggen så småningom. 
När jag hade flyttat runt, funderat, flyttat runt igen många gånger och hängt upp bilderna såg jag vad jag hade gjort utan att reflektera över det. 


Klockren färgmatchning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar